Vaikka karvainen, helposti huolestuva Pessi ja siivekäs, huoleton Illusia ovat monilla tavoin toistensa vastakohtia, he ystävystyvät.
Yrjö Kokko - Pessi ja Illusia

14. toukokuuta 2012

Rekathan voi vaikka hyökätä kimppuun..!

Tein eilen väsymyskuolemaa, joten kirjottamista en viittinyt edes miettiä, ja sain tänään noi parit kaverin ottamat kuvatkin vasta, joten postailen taas näin päivän myöhässä :--D


Kuvan ottanut Katja

Eilen oli siis taas Liinun ja Ponin hoito ja liikutus, sekä tallin siivoaminen. Ja muiden tallitöiden teko. Menin tallille joskus yhden maissa, kun olin ensin ollut töissä, vaikka aluksi piti mennä lauantaina töihin, mutta olin niiiin reipas että nukuin pommiin, joten meninkin sitten vasta sunnuntaina.. Olen siis työssäopissa, jonka takia onnistui näin :--D



Talli olikin jo siivottu, joten mä tein kaikkea pientä; siivosin pihaton + Liinun tarhan, ja siihen meni ehkä 10min, koska joku oli tainnut nekin jo siivota, pesasin kevyesti karsinoiden ruoka- ja vesiastiat läpi jaaaaaa annoin hevosille päiväheinät. Ja laskeskelin Liinun tiineyspäivät! Tänään on menossa n. 260. päivä, ja jäljellä olisi noin 75 päivää. 75 piiitkää päivää. Tamman vauvakarsina rupeaa olemaan jo hyvässä mallissa :--)

Siinä kun karvamopot söi päiväheiniään, niin mä keräsin Liinulle vähän vihreetä, ja sain tammat viereisissä tarhoissa vihreäksi kateudesta :--D istuskelin taaas Liinun tarhassa ja kokeilin sen vauvamasua, nyt ei kyllä tällä kertaa tuntunut mitään.
Kaveri pelmahti koiransa kanssa tallille, kun olin ehdottanut, että jos mä menisin maastoon ajamaan Ponia, niin tulisko se koiransa kanssa kävelemään mukaan, siksi että mä saisin ton Ponin kanssa varmuutta lähteä ajamaan maastoon, ja että mulla ois joku kävelemässä sen vieressä kun vastaan tulis jotain mörköjä. Ja tuli kyllä kaveri ja parit ylimääräset kädet tarpeeseen!


Kuvan ottanut Katja

Noin 50-60m talsittuaemme pois tallipihalta päin, tuli takaa rekka, joka (onneksi) tajusi hidastaa edes jonkin verran, mutta Poni kun ei ole kauheasti tottunut tuommoiseen liikenteeseen, niin hyppäs ihan reippaasti pystyyn, ja meinas siinä sitten vetästä ympärikin. Jeejee, että varmuutte mulle ja itse ponille... Noo, loppulenkki meni kuitenkin hyvin, päästiin pelottavan lorisevan ojan yli ihan tuijotelua, ja ravailtiin taas vähän.
Kotiinpäin tultaessa tuli vastaan yks auto, mitä mä taisin pelästyä eniten, tai siis sitä, että mitenkä Poni siihen reagoi. No, ei mitenkään :--D

Kaveri jäi vielä kuvailemaan kun touhusin suokkiruunan kanssa, ratsastelin sillä n. 40min kentällä, mitään kummempia tekemättä.

Sitten olikin taas vuorossa mun lempitammamamma, Liinun harjailin hyvin taas läpi, ja se sai olla kentällä vapaana kävelemässä. Tällä kertaa sei edes innostunut ottamaan mitään laukkaspurtteja, tais olla hiukka lämmin nyt jo? :--D tuo otus on jo kivasti vaihtanut melkeen kaiken talvikarvansa pois.


Huomenna Jenna tulee rääkkäämään Selssiä, no okei, ei rääkkäämään, mutta ai että kun mä tykkään kun saan sille noita minikokosia ratsastajia!

Ei kommentteja

Lähetä kommentti