Vaikka karvainen, helposti huolestuva Pessi ja siivekäs, huoleton Illusia ovat monilla tavoin toistensa vastakohtia, he ystävystyvät.
Yrjö Kokko - Pessi ja Illusia

30. toukokuuta 2012

Mä en millään keksi tälle otsikkoa

Mullon ollut pieni ööö motivaation puute kirjotella tänne, kun ei oo oikeestaan tapahtunut mitään ihmeellistä, mutta aattelin nyt kirjotella Liinun ja Ponin kuulumisia kera kuvien :--) joo ja Selssistäkin saatan pari sanaa selitellä, ponin muutto kun lähestyy! Ja sitten mulla on ongelma keksiä mitään viisaita otsikoita, niinkun ehkä ootte huomanneet.

Viime keskiviikkona en käynytkään oikeen kunnolla tallilla, kun olin siinä tappoflunssassa, mutta tänään sitten sinne taas.
Tavalliseen tapaan tein ensin tallihommat, jotka oli tällä kertaa 4 karsinan siivous, vesi- ja ruokakuppien pyyhintä, sitten tässä välissä ratsastin 40min sillä 20v suokkiruuna Popilla, ja oli muuten oikeen kiva vanhaherra :--) ja sitten siivosin pihaton ja Liinun ja Liinun tarhakaverin tarhan. Ja pistin hevosille raikkaat vedet valmiiksi aamuksi.

Ja kun kaikkia varmasti kovin kiinnostaa toi järjestys missä oon tehnyt tallihommia, niin siirrytäämpä sitten eteenpäin...
Meille kävi Liinun kanssa pieni tilanne, kun olin käynyt tallissa ottamassa tammalta ötökkäloimen pois, ja harjannut kevyesti, ja kun tarkotus oli mennä kentälle pitämään vapaana, mutta omistajan mies meni just sillon kenttää lanaamaan, niin pistin Liinun kentän vieressä olevaan harjauspuomiin kiinni, ja menin itse tallin seinustan viereen istumaan (n. 5-8m?). Yhden hevosen omistaja sitten kyseli, että oonko varma, että tuo tuossa pysyy, eikä traktoria (tai sen ylhäällä ollutta kauhaa pelkää) johon mä sitten itsevarmana tokaisin, etteise ennenkään oo sitä pelännyt!! Nojoo, ehkä tyhmin lause jota voi sanoa hevosten läsnäollessa :--D menin sitten kuitenkin Liinun viereen, ja kun traktori sieltä lähesty, niin tamma tietenkin rupes siinä vetämään, niin mä nappasin riimuun kiinni, ettei tää vaan pääse karkuun vauvamasunsa kanssa. Riimunaru meni poikki, muuten selvittiin ihan säikähdyksellä. Tallista uus riimunaru, ja päästin sitten tamman laitumelle siks aikaa, että kenttä lanattiin.
Olipa taas jännää.


n. 273. päivä, ja päätä on mahdotonta pitää ylhäällä laitumella hei...
Liinu oli hetkisen vielä kentällä vapaana kävelemässä, ja hain sitten yhden hevosen tarhasta pallon ja tallista leipää, ja muistuteltiin mieleen tota pallon tönimistä. Heti tamma kyllä muisti, ja heti ois varmaan pitäny tämän mielestä saada sitä leipää, kun sitä palloa päin edes kävelee. Pari hyvää 'tönimistä' sieltä tuli. Viisas tamma :--)



Ponin kanssa käytiin juoksentelemassa (taluttaen) pitkinpoikin yhtä mettätietä, poni tuli mun perässä melkeen koko matkan simmosta pientä hölkkää, kun mä kävelin reippaasti. Pari formulointiravipätkääkin otettiin, ja kyllä tosta vauhtia löytyy!

Iltapäiväjumppaa!
Siitä Selssistä vielä sen verran, sehän tulee siis mulle tohon Liinun ja Ponin tallille lauantaina kuukaudeksi tarkotuksena saada sen mahaa pienemmäksi. Eilen mä raspailin sen oikeeta etukaviota, ja pyöristin pikkasen takasia, ja sitten kun tää hengitti sen verran huonosti, niin päätin vaan pesasta sen (miksi, sitä en tiedä itekään :--D) ja sen harjat. Tänään kävin ostamassa ponille ötökkämyrkyn ja biotiinin, kun en sitä tallillta mukaan ottanut, niin saa viedä ton lopun purkin tallille, jos siitä jotain jää. Eilen vietiin iskän kanssa ponin tavarat Liinun ja Ponin tallille, lauantaina siis vaan poni ja ponin harjat traileriin ja menoks!

Oon muuten varmaan aika kuollut kesäkuun jälkeen, kun juoksen tallilta töihin ja töistä tallille... kesäkuussa mua ei nää ku töissä ja tallilla, ja heinäkuussa mua näkee töissä ja kotona nukkumassa :--D

Pestynä jossain puskassa vähän lihomassa lisää.

1 kommentti