Vaikka karvainen, helposti huolestuva Pessi ja siivekäs, huoleton Illusia ovat monilla tavoin toistensa vastakohtia, he ystävystyvät.
Yrjö Kokko - Pessi ja Illusia

6. kesäkuuta 2012

Ohukainen ja paksukainen seikkailee

Lenkin jälkeen, nälkäset kääpiöponit :c

Ohukainen ja paksukainen = Poni ja Selssi. Ja nimenomaan tossa järjestyksessä.

Ollaan käyty parina iltana nyt ajamassa Selssiä niin, että Poni on juossut narun päässä perässä. Maanantai-iltana mulla oli kaveri mukana, tänään kävin ajamassa Selssiä niin, että Poni oli molemmilta puolilta kiinni Selssin kärryissä. Ja siksi molemmilta, että sillä ei riittäisi kiinnostus kävellä pää ylhäällä siinä takana, jos olisi vaan yksi naru, ojanreunat vetää liikaa puoleensa ;-)
Hyvin meni kummatkin reissut, Poni ei vaan olisi millään nostanut laukkaa, Selssi laukkasi kärryjen edessä ihan reipasta laukkaa, niin yks paahtaa kiitoravia perässä. Raviponin ainesta?

Jenna on käynyt parina aamuna liikuttamassa Selssin, pääosin maastossa, koska pallura on sen verran köhinyt kentällä. Selssi on päiväkirjan mukaan ollut reipas menijä, ja oli se tänään illallakin ajolenkillä reipas - krohisi ja yski vähän, mutta koko matkan käveli reippaasti. Selssi on saanut tänään melkeen 2h liikuntaa, ja eilen oli sama homma. Jenna meni aamulla 1,5h maastolenkin, ja itse juoksutin liinassa 20min, tänään aamulla Jenna meni reilun tunnin maastossa, ja mä kävin 50min ajolenkillä. Ja poni senkun vaan reipastuu kokoajan!

Huomenna Jenna tulee aamulla tallille mun kanssa, (kun mulla on vaapapäivä) niin omistajan luvalla Jenna menee Ponin selkään, ekaa kertaa! Satulan kanssa siis, on siellä pari kertaa jotkut ihan vain istuneet. Saa nähdä miten sujuu! Ois kanssa tarkotus näyttää Jennalle Selssin valjastaminen, jos tää joskus haluaa lähteä ajamaan palluraa.

Mulla alko siis maanantaina kesätyöt vanhainkodissa, ja oon ollu melko kuollut tässä nyt nää pari päivää, kun oon päässyt töistä siinä puol yheksän maissa, kiitänyt lahnalla kotiin, vaihtanut vaatteet ja mennyt tallille, jossa oon ottanut hevoset sisälle ja antanu niille ruoat, jonka jälkeen oon liikuttanu Selssin miten millonkin. Apinan liikuttamisen jälkeen oon antanu pihattohevosille ruoat, ja lähtenyt juoksujalkaa (=lahna-skootterilla) kotiin. Eilen kotiuduin siinä vähän yli 10 illalla, tänään menikin sitten reippaasti pidempään, ja kotona olin joskus 23.20.

Torstaina Selssius saa pitää vapaapäivän, ainakin osittain, kun aattelin etten menis tallille torstaina olleenkaan, kun sillonkin mulla on iltavuoro, ja perjantaina sitten seittemäks töihin. Rankkkkaaa! Viikonloppu onneks vapaa! Ruhtinaallista.

Aattelin järjestää teille lukijat arvonnan, sitten kun teitä on pyöreät 50, mutta saa nähä onko mulla sillon vielä rahaa sen järjestämiseen, jos teitä nyt ilmaantuu reippaasti ja nopeasti lisää :--D pyörin meinaan rahoissa vasta kesäkuun lopulla :c noo, järjestän sen sitten kun mulla on rahaa sen järjestämiseen, ja pitää se palkintokin keksiä vielä!

2 kommenttia

  1. Haastoin http://elisajariia.blogspot.fi/2012/06/163-haasteita.html (::

    VastaaPoista
  2. http://judiponi.blogspot.fi/2012/06/haasteita-huoks.html :--D Sori, määki haastoin!

    VastaaPoista